Kuidas Hiinaga äri teha? EARS 2015 kümme nõuannet

13. oktoober 2015
Augusti lõpus toimus Helsinkis loomemajanduse tippsündmus EARS (Europe-Asia Roundtable Session), kuhu see aasta oli kogunenud rohkem kui 350 delegaati. Neljapäevane festival kätkes endas inspireerivaid ettekandeid muusika, disaini, meedia, turunduse ja etenduskunstide viimastest trendidest ning arengutest Aasia ja Euroopa oma ala ekspertidelt. Eelkõige keskendus EARS 2015 Hiina ja Lõuna-Korea loomemajanduse käekäigule.
10 Nõuannet, kuidas Hiinaga äri teha. 

1. Kasuta kohalikke eksperte
Edukaks äriks on vaja kohalikke eksperte, keda tuleb hoolikalt valida ning usaldada. 

2. Kohalolek
Loo isiklikke kontakte ning tutvusi; ole aktiivne ning kohtu inimestega näost näkku. 

3. Keskendu, keskendu, keskendu
Keskendumine on alati edu pant, kuid seda eriti Hiina turul. Keskendu enda ärile, enda strateegiale, enda sihtgrupile ning enda eesmärgile. 

4. Ära alahinda kohalikke konkurente
Kiiresti areneval turul on kohalikel konkurentidel suur eelis, sest tunnevad kohalikku kultuuri paremini.

5. Kohandu ja õpi
Hiina on äärmiselt kiiresti muutuv turg, ole selleks valmis ning kohandu. Ole uudishimulik, arenda tutvusi ning loo oma suhtlusvõrgustik, ole ajakohane. 

6. Digitaliseerimine
Online turundus mängib olulist rolli Hiina turul. Õpi tundma digitaalseid kanaleid ning tööriistu, vali enda ettevõttele parimad lahendused ning alusta. 

7. Lokaliseeru, kuid ära unusta algupära
Ettevõte peab sulanduma kohalikku keskkonda, kuid usalda enda brändi ning ära muuda selle sisu. 

8. Ära alahinda Hiina tarbijat
Hiina tarbija hindab kvaliteeti ning soovib näha originaalsust ja uudsust. Ära muutu peavoolu tootjaks. 

9. Valmistu korralikult
Valmista ennast ette pikkadeks ning keerulisteks läbirääkimisteks, killustunud turuks ning armutuks võistluseks.  

10. Tunne kultuuri
Õpi tundma Hiina lähenemist. Pea meeles, et valitsus on alati äriga seotud. Väldi poliitilisi kommentaare.