Muusika-alaste startupide festival MIDEM esimene päev

14. juuni 2015
MIDEM esimene päev keskendus muusikatööstuse digitaalsele tulevikule, artist - fänn vahelistele suhtele ning keerulisele USA muusikaturule. 
Kokkuvõtet esimese päeva melust vaata siit:

Esimene MIDEM päev keskendus peamiselt muusikatööstuse tulevikule, mida nähakse eelkõige voogesitluses ( ingl streaming) ning jõuti ühisele järeldusele, et muusikaettevõtluse edu peitub plaadifirmade, muusika kirjastajate ning seadusandjate ühises koostöös. 

Voogesitluse teenusepakkuja (ingl streeming service) Deezer juht Hans-Holder Albrecht nentis, et Apple sisenemine voogesitluse turule on väga positiivne nähtus, mis täiustab turgu ning tõstab üldist kvaliteeti, mis kokkuvõttes on kasulik tarbijale. „Apple juhtum on tõestuseks, et muusika digitaalne voogesitlus on muusikatööstuse kindel tuleviku vorm“.

Muusika tasuta/tasulise allalaadimise küsimuses kinnitas Hans-Holder Albrecht, et kehtiv sümboolse tasu süsteem töötab ning seda ei ole mõtet muuta. Kindlasti tuleb optimeerida tasuta võimalusi, kuid mitte enne kui puudub hea alternatiiv praegusele (töötavale) süsteemile.

Juhtiv muusikatööstuse analüütik Mark Mulligan jäi siinkohal kahtlevale seisukohale, väites, et väikene tasu $9.99 tellimuse eest ei päästa muusikaettevõtlust ning keskenduma peab uutele väljunditele. Artisti ja fänni suhetes peaks eelkõige keskenduma muusika austajatele ja fännidele mitte enam muusikale endale. 17% muusika tarbijaskonnast, kes on nõus kulutama keskmisest rohkem raha ja aega muusikale toodavad muusikatööstusele 2/3 sissetulekust ning selline süsteem pole jätkusuutlik. Mark Mulligani uurimuste järgi on selline tarbijaskonna käitumismustri muutus kahandanud muusikatööstuse tulusid koguni 72% võrra. Mehe hinnangul on tarbijaskond muutunud väga valivaks ning keskenduma peaks eelkõige enam artisti ja fänni vahelisele ühendusele ja seotusele. Kogemus on see, mis müüb. „Kui Taylor Swift kutsub fännid külla, kus laulja ema pakub tassikooke, siis see kogemus müüb enam kui ükskõik, mis kulutatud aeg muusika kuulamisele“.

„Muusikalooga seonduv on kõik taandatav rahalisele hüvele. See, millele muusikatööstus peaks keskenduma on unikaalsed kogemused, mida rahaga osta ei saa. Artist - fänn vahelise suhte tähtsustamisele rõhub ka Jay-Z uus voogesitluse teenuspakkuja Tidal.

Üldiselt rääkides on keskmine voo tarbija tehnika teadlik 25 – 34 aastane linnas elav mees. Selline olukord nõuab, et digitaalne muusika jõuaks nendeni erakordsel ja unikaalsel viisil, esimesel võimaluse, seda elavate ürituste ning artistide uudse kohaloleku kaudu. 

Päeva kokkuvõttev paneelarutelu keskendus, kuidas USA loomeseadused ja autoriõigused tõkestavad muusikute, autorite, plaadifirmade ja kirjastajate loometegevust. USA hinnatud muusika jurist Diana LaPolt nentis, et „USA on suurim muusika plaaditurg ja siiski koheldakse siinseid loomeinimesi kõige karmimalt“. Olles veendunud, et muusikatööstuse tulevik seisneb digitaalses vooedastuses, mis võib tähendada ka tarbijate suuremat maksustamist, siis riiklik sekkumine antud küsimuses oleks väga ohtlik. Cary Sherman selgitab, et  muusikatööstus peaks eelkõige koostööd tegema digitaalsete teenusepakkujatega. „Ei ole võimalik eraldada kirjastajaid plaadifirmadest, kuna kõik kuuluvad ühte ökosüsteemi ning edu sõltub digitaalsetest lahendustest. Märksõnaks peab olema koostöö ning tahe töötada ühtse tööstusena. Valitsuse süsteemi väline sekkumine on irratsionaalne ning pole näidanu läbi ajaloo mingit kasu."