Muusika-alaste startupide festival MIDEM teine päev

juuni 2015

"Engagement is more important than numbers. Once you have the following, it’s about what you do with it”.

MIDEM teine päev algas külluslikul hommikusöögil muusikatööstuse koorekihiga eesotsas Epic Recordsi tegevjuhi LA Reid ning Pepsi Co endise turundusjuhi Frank Cooper III, kes liitus loetud päevad tagasi BuzzFeed tiimiga.

Pärast MIDEM 2015 Artist Accelator programmi 14 finalistide väljakuulutamist, arutlesid mehed artisiti ja brändi vaheliste suhete üle. Reid meenutas Outkasti ja Toni Braxtoni alguspäevi, kelle populaarsus levis peamiselt suusõnaliselt. Brändid ja platvormid ei saa ette hinnata, mis teeb artisti eriliseks. Olgugi, et praegusel ajal on lugematuid võimalusi artistide tutvustamiseks, siis peamise töö teeb kära selle ümber. „Engagement is more important than numbers. Once you have the following, it’s about what you do with it”.

Artutledes, miks luhtus U2 ja Apple vaheline diil, mis nägi ette U2 uusima albumi tasuta jagamist miljonile kuulajale, sõnas Reid, et „plaadifirmad ja eriti tunnustatud artistid leiavad, et rohkem on parem. Fännid, kes on toetanud U2 bändi kõik need aastad tunnevad erilist seost bändiga ning see konkreetne tegu purustas selle seose. Mõnikord me arvame, brändid ja platvormid annavad meile paremad lahendused, et jõuda publikuni, siis tegelik eesmärk ei ole jõuda kõikvõimaliku publikuni“. Fännis ja igas muusika tarbijas peab tekkima eriline ja unikaalne suhte, mis ei ole tekkinud tasuta ja mitte igaühega. „Olge mõttega „enam on rohkem“ ettevaatlik; vähem on enam“!

Järgmise teemana võeti vaatluse alla MIDEM 2015 keskne „koondumise“ mõiste (ingl convergence)  ning kaasa mõtlesid, Lovepump United Records’ Jake FriedmanDowntown Music’s Josh Deutsch ning Because Music’s Emmanuel De Buretel. (pildil vasakult paremale). Mõttepaneel nõustus üksmeelselt, koondumine seisneb eelkõige firmamärkide, kirjastajate ja korraldajate mitmekesisuses ning erinevate äride muutumises. De Buretel arvates seisneb muusikatööstuse tulevik sõltumatutes ja suuremates ettevõtetes, mis teevad koostööd uute ideede rakendamiseks ja turgude vallutamiseks. „Sõltumatutel ettevõtetel puuduvad nö tagavara trumbid ning uusi artiste tuleb toota iga kahe-kolme kuu tagant. See on nagu spordis, meid on treenitud läbi murdma ja arenema ning tulevikus on meil vahendid, et levida üle maailma. “Kolm suuremat tegijad muusikatööstuses peavad mõistma, et sõltumatuid muusikaettevõtteid ei ole võimalik enam eirata ning koostööd tuleb teha võrdsetel alustel.“

Wi-fi teenuse pakkuja Fon asutaja Martin Varsavsky pakkus omalt poolt välja tulevikuvisiooni eluruumist koos Gramafoniga„ lihtne vidin, mis muudab iga audiosüsteemi muusikakeskuseks. Väike must kastike muudab igat sorti audiosüsteemi muusikamängija pilveks, niiet kuulajad saavad voogesitada muusikat Spotify, Napster ja WiMP ja teiste kõrg-kvaliteetsete muusika edastajate kaudu. Pärast edukat hooandmise programmi töötab see edukalt ka wi-fi võimendina, mängides muusikat edasi ka siis kui kasjutaja on telefoni välja lülitanud või mujale viinud.

Järgnevalt rääkis, analüütik Altimeter’s Brian Solis, keda rohkem nähakse tehnoloogiakonverentsidel kui muusikaüritustel, ning lisades värsket ja uudset vaatevinklit MIDEM festivalile. „See, et muusikatööstus ei õpi Hollywoodi kogemustest on absurd. Kehtiv süsteem peab välja surema (...). Tulevik peab olema kasutaja-keskne ja innovatsioon ei ole võimalik läbi hädaldamise“. Solis lisas, et  inspiratsiooniks „ei piisa enam pelgalt laulu kirjutamisest: vaja on luua terviklik ökokeskkond, et köita tähelepanu!"

Päeva lõpetuseks arutlesid sotsiaalmeedia eksperdid eesotsas USA artist ja produtsent Ryan Leslie´ga. Keskendudes otsepostitusele nentis Leslie, et on loonud unikaalse ja personaalse, plaadifirma vaba vahetu fännipõhise ökosüsteemi. Kasutades regulaarselt oma nutitelefoni, et suhelda vahetult fännidega, teenis Leslie $2 miljonit kasumit, saates sõnumi nendele fännidele, kes polnud veel jõudnud viimast plaati osta. Selline personaalne ning vahetu suhe fännidega on toonud Lesliele kasumit näiteks müües limiteeritud salle koos aastavahetuspeo kutsetega (müügihind $420) ning võimalust kuulata lidistusi ($2,500 – $4,000 sessioon) „See on 100 % kogemus, mis loeb. Ainuke hindamatu asi siin maailmas on aeg“.

Vaata kõiki MIDEM 2015 teise päeva loenguid siin: http://blog.midem.com/wp-content/uploads/2015/06/midem-talks-day-2-de-buretel-490x284.png